? ??????????????Japanese Garden? ????? ?????? ???Rating: 3.6 (58 Ratings)??4 Grabs Today. 4714 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Rainbow? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (77 Ratings)??4 Grabs Today. 8417 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Sailing Sunset? ????? ?????? ???Rating: 4.2 (49 R CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

PeSanaN buaT Semua

Ummah telah dinodai,
merintih hatiku ini,
mestikah kita berdiam diri,
Daulah Islam tiada lagi.

Sejarah telah Membuktikan,
ISLam kuasa besar dunia,
Mengapakah kini semuanya sepi,
di mana kesedaran diri.

Indahnya zaman Rasulullah,
Berjuang menegakkan ISLAM,
Darah mengalir di jalan Allah,
Jahiliyyah hancur berkecai.

Kita Semua harus ingat,
Berdakwah satu kewajipan,
Tapi cubaan pastikan datang,
Pada Allah kita berserah.

Bangun Wahai saudaraku,
Bersatu bergandingan Bahu,
Bersamalah kita memerah tenaga,
ISLAM KAN GAGAH DI ALAM RAYA!

Friday, December 5, 2008

SeLamaT MenuNaiKan IBadAH KoRBaN


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum semua sahabat2...

Wah.. nampaknya semua kalut2 bersiap-siap nak blek kampung ye menjelang hari raya aidiladha ni.. Ana pun kalut nak bersiap ni, satgi mlm nak bertolak ke B.Mertajam,org penang..hehe... saje ambil peluang ni nak tulis kat blog sat.

Setelah sumanya pakat berhempas pulas dan berjuang menuntut ilmu di bumi KUIS yang barakah ini. Tetapi ingat, perjuangan kita belum selesai, abes je cuti ni rmai yg ada exam, dan penghantaran assignment, tak kurang jugak ade yg kena presentation, hmm ana salah sorang nye. Sebenarnya ilmu yang kita pelajari dan perjuangan menegakkan islam adalah sama pentingnya. Ingat ye, kita jgn hanya datg KUIS ni smata-mata nak blajar je tp gunalah peluang kita sebagai mahasiswa ni dalam memperjuangkan agama islam dan gunakan hak kita sebagai mahasiswa islam sebaiknya..

Sebenarnya ana ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha buat seluruh umat islam yang memasuki dalam ruangan blog ni. Jadilah kita berguna untuk masyarakat, sedia berkorban nyawa, harta,masa, tenaga demi menegakkan agma islam. Berhati-hati di mana sahaja kalian berada ya, jgn bawak laju2 nnt jd mngsa korban plak. Ingatlah keluarga tersayang dan perjuangn kita dlm menegakkn agama Allah. doakn ana juga smoga selamat sampai dan selamat pulang.
Bagi yang tak pulang dan beraya di KUIS yang cantik ni di atas sebab2 tertentu ana juga ingin ucapkan selamat menunaikan ibadah korban dan dikesempatan ini juga ana ingin memohon maaf andai ada salah dan silap kepada sesiapa saja yang membaca blog ana ni..

0 comments: